Zasady korzystania z aplikacji oraz polityka prywatności
Niniejszy dokument („Zasady”) wskazuje zasady działania oraz zasady ochrony danych osobowych użytkowników aplikacji mobilnej Energetyczny Kompas.
Zasady korzystania z aplikacji
- Postanowienia ogólne
- Aplikacja mobilna: Energetyczny Kompas (dalej: Aplikacja), to oprogramowanie działające na urządzeniach końcowych posiadających dostęp do Internetu i pracujących w oparciu o system operacyjny Android takich jak np. smartfony czy tablety.
- Właścicielem Aplikacji jest spółka Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A., 05-520 Konstancin-Jeziorna, ul. Warszawska 165, NIP 526-27-48-966, REGON 015668195, Nr KRS 0000197596, (dalej: PSE S.A.)
- Przed pobraniem i zainstalowaniem Aplikacji, użytkownik zobowiązany jest do zapoznania się oraz akceptacji treści niniejszego dokumentu.
- Rodzaj i zakres świadczonych usług
- PSE S.A. oferuje możliwość korzystania z Aplikacji na urządzeniach końcowych użytkowników.
- Aplikacja umożliwia wyświetlenie aktualnych informacji związanych z energetycznymi godzinami szczytu w Polsce i informacji o sposobach oszczędzania energii elektrycznej. Korzystanie z Aplikacji nie wymaga założenia konta.
- Aplikacja jest darmowa tzn. PSE S.A. nie pobiera opłat za pobranie, zainstalowanie oraz użytkowanie Aplikacji.
- Warunki świadczenia usługi – wymagania techniczne
- Aplikację można pobrać na urządzenia końcowe posiadające dostęp do Internetu i pracujące w oparciu o system operacyjny Android takie jak np. smartfony, tablety.
- Minimalne wymagania w zakresie dostępu do sieci Internet, to przepustowość łącza Internetowego 512kB/s.
- Minimalne wymagania w zakresie systemu operacyjnego, to Android od wersji Android 6.0 (API 23).
- W celu pobrania, zainstalowania, korzystania z Aplikacji, każdy użytkownik, który dysponuje urządzeniem końcowym wraz z dostępem do sieci Internet może pobrać Aplikację ze sklepu Google Play.
- Warunki zawierania oraz rozwiązywania umowy
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną zostaje zawarta na czas nieoznaczony w momencie zainstalowania Aplikacji przez użytkownika na jego urządzeniu końcowym.
- Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną ulega rozwiązaniu z chwilą usunięcia (odinstalowania) Aplikacji (automatycznie bez konieczności składania dodatkowych oświadczeń) lub w momencie zaprzestania wspierana Aplikacji przez PSE S.A.
- Postępowanie reklamacyjne
- Reklamacje dotyczące Usług świadczonych drogą elektroniczną, w szczególności dotyczące nieprawidłowości lub przerw w funkcjonowaniu Aplikacji, powinny być składane za pośrednictwem poczty elektronicznej na adres e-mail PSE S.A. energetycznykompas@pse.pl w terminie 30 dni od dnia wystąpienia nieprawidłowości.
- Reklamacja powinna zawierać: imię i nazwisko reklamującego oraz opis i datę wystąpienia nieprawidłowości.
- PSE S.A. zobowiązuje się do rozpatrzenia reklamacji w terminie 30 dni od dnia jej przesłania. Jeżeli PSE S.A. nie udzielił odpowiedzi na reklamację w terminie, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym, uważa się, że reklamacja została uznana.
- PSE S.A. udzieli odpowiedzi na reklamację na adres e-mail, za pośrednictwem którego reklamujący przesłał reklamację, chyba że reklamujący zażąda innej dostępnej formy.
- Postanowienia końcowe:
- W zakresie dozwolonym przez odpowiednie przepisy prawa, PSE S.A. nie ponosi odpowiedzialności za niedziałanie lub wadliwe działanie Aplikacji.
- Zasady mogą ulec zmianie wraz z kolejnymi wydaniami Aplikacji. Zmiana jest wiążąca dla użytkowników, którzy zainstalują takie wydanie (co wiąże się z akceptacją zmienionego brzmienia Zasad).
- Zasady określone powyżej obowiązują od dnia 30.08.2023 r.
- Zasady korzystania z Aplikacji dostępne w dedykowanym sklepie, z której została pobrana Aplikacja.
Ochrona danych osobowych
- Administrator danych
Administratorem Twoich danych osobowych są Polskie Sieci Elektroenergetyczne S.A. (dalej: my). Możesz się z nami skontaktować w następujący sposób:- listownie na adres: ul. Warszawska 165 05-520, Konstancin-Jeziorna;
- przez e-mail: daneosobowe@pse.pl;
- telefonicznie: +48 22 242 26 00.
- Inspektor ochrony danych
Wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych. Jest to osoba, z którą możesz się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania Twoich danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych. Z inspektorem możesz się kontaktować za pomocą kanałów wskazanych powyżej.
- Cele i podstawy prawne przetwarzania Twoich danych osobowych
- Będziemy przetwarzać Twoje dane, aby umożliwić Ci wyświetlenie aktualnych informacji związanych z energetycznymi godzinami szczytu w kraju jak również informacji wskazujących jak można ograniczyć zużycie energii elektrycznej. Do tego celu będą przetwarzane dane związane z komunikacją w sieciach, w tym adres IP, nazwa DNS i numery portów oraz czas odwołania do serwera z informacjami związanymi z energetycznymi godzinami szczytu w Polsce. Podstawą prawną takiego przetwarzania Twoich danych jest jego niezbędność do wykonania umowy, którą zawarłeś, w momencie zainstalowania aplikacji na Twoje urządzenie końcowe, a także do podjęcia działań na Twoje żądanie.
- W przypadku, zgłoszenia przez Ciebie reklamacji w związku z działaniem Aplikacji, PSE S.A. będzie przetwarzać imię, nazwisko oraz Twój adres mail w celu rozpatrzenia Twojego zgłoszenia. Podstawą prawną takiego przetwarzania Twoich danych jest prawnie uzasadniony interes PSE S.A. polegający na prawidłowym działaniu aplikacji oraz nieprzerwanym świadczeniu usług.
- Okres przetwarzania danych osobowych
- Dane przetwarzane w celu wskazanym w ust. 3 pkt 1 będą przetwarzane przez okres nieprzekraczający 24 miesięcy od daty ich zebrania;
- Dane przetwarzane w celu wskazanym w ust. 3 pkt 2 będą przetwarzane przez rok od momentu rozpatrzenia reklamacji.
- Twoje prawa
Masz następujące prawa związane z przetwarzaniem danych osobowych:- prawo dostępu do Twoich danych osobowych,
- prawo żądania sprostowania Twoich danych osobowych,
- prawo żądania usunięcia Twoich danych osobowych,
- prawo żądania ograniczenia przetwarzania Twoich danych osobowych,
- prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych, które PSE S.A. przetwarza na podstawie prawnie uzasadnionego interesu,
- prawo do przenoszenia danych do innego administratora danych. tj. prawo otrzymania od nas Twoich danych osobowych, w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie informatycznym nadającym się do odczytu maszynowego. Zrobimy to tylko jeśli takie przesłanie jest technicznie możliwe.
- prawo wniesienia skargi do organu nadzorczego zajmującego się ochroną danych osobowych, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.
W celu skorzystania z któregokolwiek z powyższych praw skontaktuj się z nami (dane kontaktowe w pkt 1 powyżej).
Twoje dane osobowe nie będą wykorzystywane do zautomatyzowanego podejmowania decyzji, w tym profilowania.
Twoje dane osobowe będą przetwarzane (przekazywane) poza Europejski Obszar Gospodarczy dalej „EOG” w związku z korzystaniem przez Aplikacje z usługi Firebase. Przekazywanie danych osobowych poza EOG odbywa się w oparciu o standardowe klauzule ochrony danych (ang. standard contractual clauses, SCC) więcej informacji znajduje się w Polityce Prywatności Firebase dostępnej pod adresem https://firebase.google.com/terms/data-processing-terms - kopie SCC możesz uzyskać za pośrednictwem strony https://firebase.google.com/terms/firebase-sccs.
Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione innym podmiotom uprawnionym do ich otrzymania na mocy obowiązujących przepisów prawa.
Do Twoich danych osobowych mogą też mieć dostęp podwykonawcy Administratora - podmioty przetwarzające np. prawnicze, audytorskie, informatyczne, podmioty świadczące usługi, podmioty świadczące usługi serwisowe i konserwacyjne systemów informatycznych, w których mogą być przetwarzane Twoje dane osobowe.
- Wymóg podania danych
- Podanie przez Ciebie danych osobowych w celu wskazanym w ust. 3 pkt 1 jest niezbędne, abyśmy mogli umożliwić Ci korzystanie z Aplikacji.
- Podanie przez Ciebie danych osobowych w celu wskazanym w ust. 3 pkt 2 jest niezbędne do rozpatrzenia Twojej reklamacji.