Powrót

Proces rejestracji konta Administratora Bezpieczeństwa Partnera Biznesowego (ABPB) – aktualizacja

23 sierpnia 2024, 10:12

Proces rejestracji konta Administratora Bezpieczeństwa Partnera Biznesowego (ABPB) – aktualizacja
Obowiązujący proces rejestracji konta ABPB, zgodnie z Regulaminem świadczenia usług drogą elektroniczną w ramach Portalu Partnera Biznesowego (Regulamin), został szczegółowo opisany w Podręczniku Użytkownika Portalu Partnera Biznesowego.

Przed rozpoczęciem rejestracji konta ABPB prosimy o zapoznanie się z poniższymi wskazówkami.

Załącznik nr 1 do Regulaminu:

  • Upoważnienie do pełnienia roli Administratora Bezpieczeństwa Partnera Biznesowego (Upoważnienie ABPB) powinno zostać podpisane przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego* lub własnoręcznie wraz ze wskazaniem daty złożenia podpisu przez osoby:
  1. Uprawnione zgodnie z KRS do składania oświadczeń woli w imieniu Partnera Biznesowego (PB), lub
  2. Posiadające pełnomocnictwo szczególne (tj. pełnomocnictwo do udzielenia upoważnienia ABPB) albo pełnomocnictwo rodzajowe (tj. pełnomocnictwo upoważniające co najmniej do wykonywania wszelkich czynności związanych z wykonaniem umowy o świadczenie usług przesyłania energii elektrycznej zawartej pomiędzy PB a PSE S.A.).
  • W przypadku podpisu elektronicznego Upoważnienie ABPB musi zostać podpisane wyłącznie przy użyciu kwalifikowanego podpisu elektronicznego*.
  • W przypadku podpisu własnoręcznego Upoważnienie ABPB musi zostać podpisane czytelnie wraz z imieniem i nazwiskiem osoby lub osób składających podpis pod dokumentem.
  • Należy pamiętać o uzupełnieniu wszystkich pozycji zawartych w Upoważnieniu ABPB, zgodnie z danymi zawartymi w KRS lub CEIDG.
  • Upoważnienie ABPB:

-    niezgodne z opublikowanym wzorem, lub

-    o zmienionej treści, lub

-    niekompletne (dokument zawiera 3 strony),

będzie odrzucane na etapie weryfikacji.

Wskazówki ogólne:

  • Osoba nieposiadająca konta w PPB, wyznaczona przez PB do pełnienia roli ABPB, wysyła na adres e-mail: ppb@pse.pl prośbę o kod rejestracyjny.
  • Usługodawca udostępnia kod rejestracyjny na adres poczty elektronicznej ww. Użytkownika.
  • Użytkownik po zalogowaniu się do aplikacji PPB:
    • przechodzi do zakładki Wnioski -> Wnioski o nadanie i/lub odebranie uprawnień ABPB,
    • uzupełnia wymagane dane, tj.: pełną nazwę PB, formę prawną, NIP, KRS, REGON,
    • wskazuje uprawnienia ABPB tylko dla obszaru działalności bezpośrednio dotyczącego danego PB i wykonywanej przez niego działalności (nie zaznaczamy wszystkich opcji dostępnych w formatce wniosku),
    • załącza Załącznik nr 1 do Regulaminu w formie jednego pliku „pdf”, podpisany przez osoby upoważnione zgodnie z KRS do składania oświadczeń woli w imieniu PB lub posiadające pełnomocnictwo szczególne, oraz:
      • uchwałę w sprawie zmiany reprezentacji lub adresu siedziby Spółki w przypadku, gdy zmiany nie zostały ujawnione w KRS,
      • stosowne pełnomocnictwo umocowujące do tej czynności w przypadku, gdy Upoważnienie ABPB zostało podpisane przez Pełnomocnika.
    • składa wniosek o nadanie uprawnień ABPB dokonując autoryzacji za pośrednictwem wiadomości SMS.
  • Usługodawca weryfikuje poprawność złożonego wniosku i dokumentów.
  • W przypadku:
    • poprawnej weryfikacji wniosku Użytkownikowi zostaną nadane uprawnienia ABPB**,
    • negatywnej weryfikacji wniosku zostanie on odrzucony wraz informacją e-mail do Użytkownika – powód odrzucenia jest widoczny w podglądzie wniosku w aplikacji PPB.

Uwaga:

  • Po nadaniu uprawnień ABPB wymagane jest podniesienie poziomu sprawdzenia tożsamości do poziomu „średni”, co pozwoli na nadawanie uprawnień dostępowych do aplikacji udostępnionych danemu PB aplikacji w PPB.
  • W przypadku, gdy wymagany poziom sprawdzenia tożsamości nie zostanie podniesiony do poziomu „średni” w ciągu 24 godz. od momentu akceptacji wniosku o nadanie uprawnień ABPB, prosimy o wprowadzenie w aplikacji PPB stosownej zmiany – zakładka „Dane mojego konta” – pole „Oczekiwany poziom sprawdzenia tożsamości” – z listy rozwijanej wskazać poziom „średni”.
  • Ww. zmiana poziomu sprawdzenia tożsamości Użytkownika wymaga akceptacji Usługodawcy.

*    Kwalifikowany podpis elektroniczny powinien pozwalać na weryfikację osoby składającej podpis oraz spełniać wymagania Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady Unii Europejskiej nr 910/2014 z dnia 23 lipca 2014 r. w sprawie identyfikacji elektronicznej i usług zaufania w odniesieniu do transakcji elektronicznych na rynku wewnętrznym oraz uchylające dyrektywę 1999/93/W.

**   Nadanie uprawnień ABPB składa się z kilku etapów weryfikacji – ostatnim jest podniesienie przez Usługodawcę poziomu sprawdzenia tożsamości na „średni” (do tego czasu nie są dostępne dedykowane zakładki dla ABPB).